W związku z nasiloną ekspansją reklamową w internecie dotyczącą świadczeń zdrowotnych z zakresu okulistyki Zarząd Stowarzyszenia Chirurgów Okulistów Polskich jednogłośnie potępił postawę lekarzy i NZOZów stosujących ww. praktyki w postaci umieszczania ofert na stronach internetowych zakupów grupowych typu Groupon. Postawa ta jest jednoznacznym i rażącym naruszeniem art. 63 p.1, art. 65 oraz art. 66 p.4 Kodeksu Etyki Lekarskiej oraz złamaniem Uchwały nr. 29/11/VI Naczelnej Rady Lekarskiej z dnia 16 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad podawania do publicznej informacji o udzielaniu przez lekarzy i lekarzy dentystów świadczeń zdrowotnych jak również narusza zapisy art. 14 Ustawy o działalności leczniczej z dnia 15 kwietnia 2011 roku o zakazie reklamy świadczeń zdrowotnych.
Oferowanie usług medycznych po zaniżonych cenach jest według nas niewłaściwym sposobem przyciągania pacjentów do ośrodków. Rzetelna praca, sumiennie wykonywanie zawodu, podwyższanie kwalifikacji to powinno być elementem pozyskania nowych pacjentów.
Zarząd Stowarzyszenia zwrócił się więc do Konsultanta Krajowego, Prezesa Naczelnej Rady lekarskiej oraz Rzecznika ds. Odpowiedzialności Zawodowej z prośbą o zajęcie stanowiska wobec zaistniałej sytuacji. Wystosowano też pisma do lekarzy zatrudnionych w sieci klinik okulistycznych LEXUM ze zwróceniem uwagi na niezgodne z Kodeksem Etyki Lekarskiej postępowanie.